dimarts, 29 de setembre del 2009

AMB ULLS DE NENA

La Georgina López Crespo, de 2n D, ens fa arribar un comentari sobre aquest llibre de l'Encarnació Martorell.

Si el voleu llegir, el trobareu a la biblioteca del nostre centre.

Encarnació Martorell i Gil.

La Encarnació Martorell i Gil era una adolescent de 12 anys que va viure la guerra civil.
Des del primer dia que va començar la guerra va fer un diari amb les sensacions que tenia, allò que havia de patir...
Eren 5 a la família: el seu pare, la seva mare, la Neus(la seva germana petita), l’Àngel (el seu germà gran) i ella.
Els feixistes volien matar tothom, tant els hi era si eren nens, avis o adults, els volien matar a tots.
Ella tenia por però s’aguantava i feia la forta; però no era el mateix el que feia la Neus: tenia por molta por, es sentien les bombes caure, la gent cridant, les sirenes...
Al principi no hi havia tanta pena, quan es sentia la sirena anaven a les parets principals de la casa i ja està , però van anar passant els dies les setmanes, i els mesos i els aliments s’anaven acabant. Anava pujant el preu de tot, sobretot dels aliments, i els homes havien d’anar a lluitar al front i la majoria no tornarien mai mes.
S’havien de fer grans cues de 3 o 4 hores per poder agafar mig quilo de patates o un saquet petit d’arròs...
Al principi encara tenien llegums, però van anar passant els mesos i nomes menjaven farinetes de blat i pa que els hi donaven al forn amb una targeta que havia falsificat els seu pare per poder tenir pa.
L’Encarnació anava a l’escola però les seves companyes Se n'anaven al poble dels avis, dels tiets o a qualsevol lloc on no hi hagués tanta guerra, paro ella no podia marxar.
Un dia van anar d’excursió a donar llibres a una biblioteca que havia estat destruïda. Tothom portava el seu paquet(l’esmorzar) però ella no tenia esmorzar, les seves amigues li van donar una mica de cada cosa, un tros de pa un tros de botifarra...
Ella pensava: per què hauré de ser jo pobra? Si jo fos rica...
Durant un mes d’hivern va caure malalta, era trist l' hivern però encara més estar malalta en hivern, no tenia el brou i el xarop que prenia abans, només tenia un tros de pa. Va perdre la gana aquells 4 dies i amb les quatre racions de pa va poder menjar sopa.
Van passar els anys i també s’acabaven les espelmes, el gas...
Tot escassejava, fins i tot l’aigua.
A mi aquet diari em va fer sentir dins la historia, sentir-me com l’Encarnació. Ja sé que mai he viscut la guerra i espero no viure-la mai, i pensar que els nostres avis, besavis i més parents van viure la guerra. Què malament ho van passar!

Bé, si voleu saber mes del llibre:AMB ULLS DE NENA només cal que us el llegiu.
Fins aviat!! GEORGINA LÓPEZ CRESPO.

Gràcies, Georgina.
Ho has explicat molt bé.
Jo ja l'he començat.

11 comentaris:

  1. espero que hos agradi el llibre ami em va agrador molt!!

    ResponElimina
  2. Molt bonic!
    Que consti que aquest llibre li he recomanat jo!;)
    Georgina algun dia podré fer jo això però amb un altre llibre?

    ResponElimina
  3. Queralt,

    I tant que podràs fer-ho! Ens agrada molt que hi estiguis interessada.

    Quan vulguis!

    Algú més voldrà fer el mateix que la Georgina?

    Fins aviat

    ResponElimina
  4. a mi m'agaradari tornar-ho a fer!!

    soc la que mes llegeixo de les meves amigas i tots els llibres que em recomanen o casi tots ja mels e llegit: algú em podria recomanar algun llibre que sigui realista¿¿ t'ambe m'agraden els d'adopció.

    t'ambé m'agrada molt el llibre de: El diari vermell de la Crlota(gemma lienas):
    la carlota explica el seus sentiments, els seus amorts, les seves relacions amb el coert i flanagan.

    espero que hos agradi!!

    adeu lectors i lectores!!!

    ResponElimina
  5. Hola Georgina,
    M'ha agradat molt la teva entrada al bloc sobre el diari de l'Encarnació Martorell.
    Segurament, com ets una gran lectora, ja l'has llegit, però per si de cas et recomano EL NEN DEL PIJAMA DE RATLLES. La pel·lícula està bé però el llibre reflecteix més el desconcert del nen protagonista de la història davant de les coses que li passen. La manera de redactar-lo i el final són sorprenents. Què en penses?

    ResponElimina
  6. si es mes xulo el llibre, si ja ma l'he llegit em sembla que mel vaig llegir a 5 o a 6.
    el final es molt mes dur el del llibre explica mes els sentiments...
    fa molta pena pero es un llibre que val la pena llegir.

    adeu!!

    ResponElimina
  7. Paul i Uri,
    Benvinguts al club, tot i que heu publicat els comentaris a l'entrada anterior.

    Ara ja sabem que mentre a un li agrada llegir ràpid quan alguna cosa li agrada, a l'altre li agrada anar ràpid cap al cap de setmana. Ara aniria bé que us ajuntéssiu per tal que us agradés llegir ràpid mentre el cap de setmana passa molt lent.

    Passeu per aquí ara que ja us coneixem i expliqueu-nos quin llibre heu començat a llegir.

    Ràpid, si us plau!!

    Fins aviat

    ResponElimina
  8. Mireia, benvinguda al blog!

    Et contesto des d'aquesta entrada, tot i que tu has publicat el comentari a l'anterior.
    Tens tota la raó en el que dius: quan trobes el teu llibre, no pots parar de llegir. És veritat, es tracta de trobar el teu llibre, aquell que t'està esperant per explicar-te un munt de coses, llavors no el podràs deixar.

    Com descobreixes si t'agrada un llibre?

    Aquesta pregunta te la faig a tu i a tots els lectors.

    No és pas una pregunta fàcil. Qui s'atreveix a ser el primer a contestar-la?

    Fins aviat!

    ResponElimina
  9. jo se quan m'agrada un llibre per que m'enganxa.
    com ara REBELDES!!(el llibre que vaig guanyar )
    es molt xulo i el recomano a tothom!

    Per descobrir un llibre si m'agradara el llejeixo la contraportada i ls primeres 3 o 4 pagines.
    a mi m'agrada anar a la bibloteca els disabtes,a nara a la part d'adults a la paret de noveles realistes i agafo uns quants, despres sec llageixo la contar portada i les4 primeres pagines, llabors poso en una pila els que m'agraden i els que no, d'avagades si tots m'agraden o hi ha mes d'un que crec que m'agradara els agafo tots i a casa mels vaig llejint una a un.
    tot hi que a vegades me e estat llejint 2
    llibres a l'hora.

    ADEU LECTORS!!

    ResponElimina
  10. Un llibre t'agrada quan estàs fent qualsevol cosa i pensen el ell, en quan el podràs continuar llegint. Només aquells llibres que i vas pensant t'agraden.

    Potser quan estem distrets a classe es perquè estem pensant en algun llibre!!!

    ResponElimina
  11. tens rao Mireia i potser si que quan estem distrets a calse es per que pensen en llibres..

    jajaj

    ResponElimina