dimecres, 4 de novembre del 2009

EL DIARI LILA DE LA CARLOTA

RESUM DEL LLIBRE: EL DIARI LILA DE LA CARLOTA
.
Hola, em dic Clara Martínez i vaig a 2n D. M’he llegit un llibre que es diu "El diari lila de la Carlota", de Gemma Lienas
M’he llegit aquest llibre perquè la meva germana me’l va recomanar. M’ha agradat molt i recomano aquest llibre a tothom que li agradi llegir llibres sobre la vida quotidiana, el dia a dia. Es un llibre que parla sobre la vida d’una adolescent a qui li regalen un diari. Al principi no li agrada, ho troba molt cursi, però la seva àvia Anna li dona un cop de mà perquè faci un diari sobre la seva vida i expliqui tot el que veu al carrer i a casa, que tingui a veure amb la situació en què estan les dones ( discriminació, maltractament,etc.) A la Carlota li agrada aquesta idea i finalment ho fa, i mentre ho fa s'ho passa pipa! La seva àvia li dona molta informació perquè l'escrigui al seu diari sobre la situació en què està la dona en molts llocs del món.

La Carlota coneix a un noi, en Marcel. Per saber que els hi passa a aquest parell us haureu de llegir el llibre.

Moltes gràcies, Clara, ho has fet molt bé!

Qui coneix més llibres de la Gemma Lienas?

Feu-nos arribar els títols i la vostra opinió si els heu llegit.

5 comentaris:

  1. a mi m'agrada molt aquet llibre:
    jo m'he lleit tots els de la carlota, el diari vermell, el lila,el blau,aixi es la vida carlota,ets galactica carlota,cul de sac..
    els recomano a tothom tan nois com a noies.
    el diari vermell de la carlota explica els seus amors.. amb el coert amb el flanagan.. i el diari vermell del flanagan son els seus sentiments amb la carlota..(vist des de el punt de vista d'un noi)


    A vosaltres quin es el llibre de la carlota que mes hos ha agradat?

    Adeu!!

    ResponElimina
  2. Algún lector o lectora em podria recomanar algun llibre basat en fets realso realista?

    GRACIES!

    ResponElimina
  3. Hola, Georgina!

    Si estàs interessada en llibres que expliquin fets reals, et recomano Quiet, de Màrius Serra, i El món sobre rodes, d'Albert Casals. Aquest últim crec que ja el coneixes. Quan siguis una mica més gran no passis de llarg Las cenizas de Ańgela, de Frank McCourt.
    Un altre llibre basat en fets reals és Mi familia y otros animales, de Lawrence Durrell, una divertidíssima mirada al passat d'aquest naturalista

    Quant a relats realistes et recomano els següents:
    Historia de una escalera, de Antonio Buero Vallejo
    El principe destronado, de Miguel Delibes
    Los santos inocentes, de Miguel Delibes
    La plaça del diamant, de Mercè Rodoreda.

    Almenys et pots entretenir una mica buscant aquests títols per internet, a veure quins comentaris trobes.

    Espero haver-te ajudat. Que acabis de passar un bon pont!

    Algun lector o lectora pot fer un comentari sobre algun d'aquests títols?

    ResponElimina
  4. gracies segur que algun em servirá ara vaig a buscar informació per internet!!

    adeu lectors!

    ResponElimina
  5. el de Quiet de Marius Serra sel va llejir la meva mare fa temps i em va dir que es molt interesant, es veu que va de un nen que te una malaltia i es com un vegetal.

    Adeu!

    ResponElimina